måndag 13 februari 2012

Bokrean är snart här

Bokreakataloger väller in i brevlådan och jag läser och prickar för vad jag vill köps.
Till min förvåning hittar jag inte speciellt mycket oläst som jag vill läsa. Jag tycker till och med att i de kataloger jag har bläddrat igenom känns utbudet lite tunnt.

De böcker som jag prickar för i min önskelista är:

Joyce Carol Oates, Dagbok
Ibsen, Pjäser
Birgitta Stenberg, Eldar och is
Niklas Rådström, Månens anförvant

Har ni något reafynd att rekommendera?

6 kommentarer:

  1. Ah, JCOs Dagbok har jag också på min bokrealista!

    SvaraRadera
  2. Såg faktiskt att utvalda akademibokhandelbutiker skulle rea Fredrik Strages Strage text. Läst den nyligen men skulle jag inte haft den så hade jag nog skyndat mig att köpa den, riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Lisa H: Jag gillar både dagböcker och JCO så varför inte.
    Needmorebooks: Jag har funderat på Fredrik Strage men inte vetat om den är tillräckligt läsvärd. Jag kanske slår till på den också. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  4. Bokrean är väl inte vad den har varit och jag tror inte att man gör så många fynd där längre- men ett och annat finns förstås som lockar. Jag har inte hittat något i papperskatalogerna men väl på nätet (AdLibris). Det blir mest engelsk pocket som är väldigt prisvärd (om man hittar något man gillar).

    SvaraRadera
  5. Får du papperskataloger? Hmm, det får inte jag, men det kanske är lika bra :) Har redan lagt två beställningar, en till cdon och en till AdLibris...

    SvaraRadera
  6. Ingrid: Jag har varit inne på Adlibris och kikat lite också. Beställt en bok.
    Monika: Det kommer flera i brevlådan. Jag trodde det gjorde det till alla hushåll?!!

    SvaraRadera