lördag 18 februari 2012

I helgen läser jag

Efter en veckas både bloggtorka och bristande lästid hoppas jag nu åter vara på banan igen. Veckan som gått har mest upptagits av att förbereda lektioner och att påbörja mastodont arbetet med att rätta nationella prov i svenska. Väldigt tidsödande faktiskt.
I helgen tänker jag mestadels försöka ta mig tid och njuta av lite lästid.
Boken jag kommer att ha framför mig är När natten faller - Michael Cunningham. Han som skrev Timmarna som också sedan blev film.
När natten faller, så långt som jag har hunnit, handlar om en New York familj, han gallerist och hon ... vet ej faktiskt. Det har varit gifta i 40 år. Det går på museum och trosar runt på olika gator i New York. Plötsligt dyker en person upp som ändrar det lugna och till synes fridfulla.
Ja den är bra... en utförligare recension kommer om några dagar.
Har någon läst den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar