onsdag 14 december 2011

Förbereder julens läsning

Varje ju ända sedan tonåren brukar jag planera min bokläsning väldigt medvetet under julen. Jag vill ha en fullständig läsupplevelse i juletid. De där dagarna efter allt julkaos, de där dagarna när inga krav ställs utan det finns en oändlig massa lästid. Just dessa dagar som är de bästa läsdagar på hela året måste det vara en jättebra bok att läsa, en bok som jag har längtat att hugga in i.
Just nu planerar jag dessa dagar. Jag ser till att ha läst ut pågående böcker så att det är utlästa senast den 24 december på morgonen för att påbörja julboken på julaftons natten. I bästa fall har jag fått någon bok i julklapp annars har jag några på lut.
I år hoppas jag få Min kamp 3 som är utsedd till min julbok 2011. Jag har också önskat mig Richard Yates - Cold spring harbor.
Har ni några favoriter som ska läsas i jul?

2 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot att läsa mycket och varierat, bland annat Rosa den farliga färgen och Det bästa av allt står högt upp på läslistan.

    SvaraRadera
  2. Jag ska ge mig på Stephen Kings Under kupolen. Nästan 1200 sidor att ta sig igenom. Underbart!

    SvaraRadera