måndag 19 december 2011

Tematrio - jullovsläsning

Denna vecka frågar Lyran om vilka tegelstenar vi önskar läsa eller har läst.

För det mesta tycker jag att tegelstenar är för tjocka att läsa och jag drar mig för att läsa dem, mest för att det tar för lång tid. Men är det en tegelsten som jag verkligen vill läsa då läser jag den. Jag har några i min läshög som väntar på att blir lästa. Julen är just en sådan tid då det passar att läsa extratjocka böcker:

1. Bergtagen - Thomas Mann.
Jag köpte den i höstas när den kom ut men ännu inte hunnit läsa den.

2. 2666 -Roberto Bolaño. Den boken har legat alldeles för länge och väntat på att bli läst. Jag vet inte varför jag drar mig. Jag tycker verkligen om allt Roberto Bolaño skriver.

3. Krig och fred - Lev Tolstoj. 
Krig och fred har jag länge velat läsa men ännu inte kommit till skott. Jag vill läsa den för att den ofta nämns som en stor bok, en bok som man helt enkelt måste ha läst.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är trögt att komma igån med tegelstensläsningen .I höst har jag dock läst Fatimas hand med över 900 sidor... pust

    Tack för att du lämnade en kommentar på bloggen. Nu är första matkassen beställd! Välkommen att kommentera fler inlägg under veckan :)

    SvaraRadera
  2. Vicky: Jag brukar titta in på din blogg så det kanske blir några kommentarer:) Fatimas hand känner jag inte till.Vem har skrivit den?

    SvaraRadera