måndag 5 december 2011

Tematrio - julklappsönskningar

Denna vecka frågar Lyran oss om vilka böcker vi önskar oss i julklapp.
Min önskelista har varit klar ganska länge eftersom jag sedan en tid tillbaka har köpstopp då är det lätt att istället  i fantasin göra önskelistor.

Min önskelista ser ut så här:
Mina kamp 3 - Karl-Ove Knausgård
Jag bara måste fortsätta att läsa om Knausgårds Kamp. Jag har önskat mig den av mamma och hon köper alltid de böcker jag önskar. Jag dessutom bestämt mig för att ha den som min julbok.

Kartan och landskapet - Michel Houllebecq
Jag har blandade känslor till författaren, men vill ändå läsa hans böcker.

 Sunset park - Paul Auster
Den önskar jag mig av min man. Jag får den säkert också eftersom han också gillar Paul Auster så kan vi läsa den båda två.

Listan kan göras låååång men det var ju bara tre önskningar....

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga önskningar. Min kamp 3 har jag inte hunnit läsa än, tänkte nog ta det efter mina hyllvärmarmånader men jag är ju frälst sedan tidigare av Knausgård. Houellebecq har jag bara några sidor kvar i... Sunset park tyckte jag också jättemkt om. Så som sagt, bra önskningar!

    SvaraRadera
  2. Jessica: Jag brukar läsa några hyllvärmare emellan nyutkomna böcker. Men just nu är min hyllvärmarhög väldigt hög. Det får bli till våren jag läser dem. Hur är Houellebec?

    SvaraRadera
  3. Jag har läst ut Houellebecq och gillade den mkt men med vissa invändningar, kommer blogga om den inom en snar framtid.

    SvaraRadera