fredag 25 maj 2012

Nu är det lite för mycket på gång

Just nu har jag ett antal läsprojekt på gång. Det kanske inte alltid är en fördel med för mycket läshistorier att hålla reda på, men min läsiver får mig att ideligen börja på en ny bok innan förra boken lästs ut. Jag väljer böcker efter tidpunkten på dagen och i vilken lässtämning jäg befinner mig i.
Nu har jag på gå gång:

På eftermiddagarna: De obotliga optimisternas klubb - Jean-Michel Guenassia
På tunnelbanan: Alla ger sig av - Wendy  Guerra
Innan jag somnar: En fördämning mot Stilla havet - Marguerite Duras
På morgonen: Svindlande höjder - Emelie Brontë

Vad har ni på gång i  helgen?

2 kommentarer:

  1. Haha, åh det där är både härligt och jobbigt. Just nu läser jag bara Sookie och ska försöka läsa ut den i helgen innan jag slänger mig över något annat :)

    SvaraRadera
  2. Det är ofta bra att läsa flera böcker samtidigt, men de måste skilja sig åt en hel del. Facklitteratur + skönlitteratur, eller helt olika genrer av skönlitteratur.

    SvaraRadera