tisdag 3 juli 2012

Månads rapport

Månadsrapport för juni

Det blev hela 8 böcker denna månad, men Svindlande höjder läste jag inte ut. Jag kom liksom inte in i boken och inser att jag måste ta tag i den vid ett annat tillfälle.

Ta hand om min mamma - Kuy Sook Shin
En dåres försvarstal - August Strindberg
Colombes granne - Tatiana de Rosnay
En fördämning mot Stilla havet - Marguerite Duras
Svindlande höjder  - Emily Brontë (Ej helt utläst)
Dagar utan hunger - Delphine de Vigan
Efter  oss syndafloden - Andrés Barba
Elvira Navarro - Leken


Summa sidor: 1725 sidor
Antal klassiker: 3 men Svindlande höjder avslutades inte. Räknas Duras till klassiker?? I så fall 3 klassiker denna månad. Ja 2,5 i alla fall.
Antal franska: 2
Antal spanska: 2
Månadens bästa: En fördämning mot Stilla havet.
Månadens sömnpiller: Ta hand om min mamma
Månadens överraskning: En dåres försvarstal

1 kommentar: