torsdag 1 mars 2012

Läsrapport för februari

Februari har bjudit på splittrat läsning. För mycket jobb och rättningar och annat har tagit fokus från min läsning. Några böcker har jag dock hunnit med.
Här är min februarilista.

Drömhjärta  - Cecilia Samartin
Falling man - Don DeLillo
När natten faller  - Michel Cunningham
Blått blod - Lars Ragnar Forsberg
Träna dig 10 år yngre - Shirin Djavidi
Grand final i skojarbranschen - Kerstin Ekman  (ej ännu riktigt utläst)



Summa sidor: 1628
Månadens bästa: Trots att jag ännu inte riktigt läst ut den känns Kerstin Ekman som månadens absolut bästa.
Månadens sämsta: Blått blod, en raljerande samhällssatir som var alldeles för övertydlig och förutsägbar.
Två New Yorkromaner: Falling man och När natten faller utspelar sig i New York av någon slags intellektuell klass av människor som rör sig bland konstnärer,gallerister och skribenter.
Månadens klicheroman: Drömhjärta. En vacker historia om flykten från hemsk kommuniststad till konsumsionslandet men ack så inlindat i utslitna mittlivsnovellklicher.
Månadens träningsbok: Träna dig 10 år yngre. En bra bok om träning med vackra bilder och goda tips om kost och träning. Bra förutom att den vänder sig till kvinnor med småbarn då de flesta träningstipsen går ut på att träna sin kropp efter att både bära ett barn och matkassar. Boken fungerade bra trots att jag passerat åldern då jag bär mina barn i famnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar