lördag 22 oktober 2011

I helgen väljer jag...

I högen av tegelstenar som jag har samlat på mig under hösten väljer jag idag att läsa Snöängel av Anna-Karin Palm. Kanske inte Snöängel riktigt är en tegelsten. (Hur många sidor ska en bok har för att räknas som tegelsten egentligen?)För ett antal år sedan läste jag Målarens dotter som inte lämnade mig oberörd. Nu när jag börjat på Snöängel är det samma behagliga känsla som Målarens dotter att tränga in i Anna-Karin Palms förtätade litterära värld. Det är som allt omkring stängs av och det är bara jag och boken. Det är en härlig känsla som inte uppnås så ofta.

2 kommentarer:

  1. Boken är ju vacker och smakfullt formgiven också.
    Idén med notrader har Anna - Karin Palm lånat av Almqvist.

    SvaraRadera
  2. Läst sett...:Tack för info. Det visste jag inte.

    SvaraRadera