måndag 21 november 2011

Tre böcker vid min sida

Idag blir jag hemma med en regäl förkylning. Vid min sida i sängen har jag en nätt hög av böcker att välja bland.

Emma och Uno -Märta Tikkanen 
En härligt ligga-i-sängen-och-vara-sjuk-bok. Jag tycker att Märta Tikkanen har ett tillgängligt sätt att skriva, varmt om sin mormor och morfar
Livet börjar på fredag -  Ioana Parvalescu. Det har legat ett tag och jag har inväntat rätt tillfälle att läsa den. Jag har haft ett visst motstånd efter att ha läst andra bloggare som skrivit att det är lite svårt att komma in i boken.
Korparna - Thomas Bannerhed. Jag har precis börjat på den och den känns härligt. Mustigt språk och man slussas sakta in i handlingen.

4 kommentarer:

  1. Krya på dig! Du har fint sällskap i sjuksängen. Jag hade också lite motstånd i början vad gäller "Livet börjar på fredag" men när man väl kommit in i boken så... den var verkligen en stor läsupplevelse. Fyndigt hopsatt och alldeles lagom nostalgisk-romantisk....

    SvaraRadera
  2. Tack Ingrid,jag har nu börjat på Livet börjar på fredag. Den passar väldigt bra just en sjukdag i sängen då det är tyst och jag får en sammanhängande lästid. Den har ett rikt och spännande persongalleri.

    SvaraRadera
  3. Roligt att du läser "Korparna" som vann Augustpriset. Du får rapportera sen!

    SvaraRadera
  4. bokklok: Ja jag ska rapportera. Jag är mitt upp i den. Men den är bra. Väl värd sitt pris:)

    SvaraRadera