fredag 18 november 2011

Vilket perfekt avslut på arbetsveckan

En slitsam vecka i skolans värld har kommit till enda. Skolans värld som bara blir hårdare, tuffare och mer och mer absurd för oss lärare, med  mer uppgifter som inte har med det pedagogiska arbetat att göra ut mer på de administrativa området. Jag kommer hem förkyld och utan lust till något knapp läsa en bok. I brevlådan hittar jag det senaste numret av Vi läser. Rena rama vitamininjektionen. Det senaste numret utlovar intressant artikel om Märta Tikkanen. Reportage om Mircea Cartarescu och dagboksskrivande och mycket mycket mer.

6 kommentarer:

  1. Tänk, den dök upp hos mig redan igår! Jag hoppas med hinna läsa den i helgen :)

    SvaraRadera
  2. Kom i brevlådan här med, intressant läsning.

    SvaraRadera
  3. Vicky och Hanneles: Härligt helgläsning med VI Läser:)

    SvaraRadera
  4. Åh, jag har inte fått min tidning än. Längtar! Det är verkligen den perfekta pausläsningen när man inte är riktigt sugen på en bok'

    SvaraRadera
  5. Ååh jag är faktiskt med i detta nummer litegrann och pratar om Knausgård, men jag har inte fått hem tidningen än... Får hoppas att den dyker upp imorgon då helt enkelt!

    SvaraRadera
  6. Bokklok: Ja verkligen bra pausläsning, man får in.
    spiration och nya idéer till ny läsning.
    Jessica: Jag såg att Calliope nämndes. Nu måste titta efter dig:)

    SvaraRadera