onsdag 18 januari 2012

Just nu

Nej jag har inte försvunnit inte heller har jag slutat blogga och absolut så har jag inte slutat läsa. Det är bara så att just nu är det för mycket på alla håll.
Ikväll ska vi träffas i min bokcirkel  som har fått några nya medlemmar, några har slutat och några har kommit till. En ny konstellation alltså.
Vi ska diskutera Frihet av Jonathan Franzén. En riktig tegelsten. De senaste dagarna har jag hetsläst för att hinna avsluta boken till ikväll. Jag har några sidor kvar. Att hetsläsa några sidor till frukost, några på tunnelbanan, några sidor i väntan på något är ingen bra idé. Jag tappar sammanhanget och fokus och vill bara att boken ska ta slut. Ja så är det.

1 kommentar:

  1. Usch ja, hetsläsning är hemskt. Att läsa snabbt bara för att man måste bli klar till en viss tid. Inte min grej heller.

    SvaraRadera